maandag 16 september 2013

85 Gezicht op de Vuurtoren vanaf de Witte Reep

de Vuurtoren vanaf de Witte Reep (85)

(Bloeiende heide) 

(1983)


Opvallend door het zachte kleurgebruik is dit prachtige Amelandse landschap met de vuurtoren in het midden. Gezien en vastgelegd vanaf de Lange Duinen achter de Witte Reep in 1983 waar Herman en Mariëlle die jaren te gast waren. 


Je zou de foto die ik er dit jaar maakte er zo links naast kunnen plakken om het het panorama naadloos aan te vullen en te vergroten. Let wel: er zit 30 jaar tijdsverschil tussen ! 

5 jaar later was Herman hier weer, in 1988 (zie nr. 34), toen de vuurtoren was ingepakt en  weer 7 jaar later nog een keer. 

In 1995 (zie nr. 30). Zo langzamerhand denk ik dat ik ga ik begrijpen waar en waarom Herman terugkeerde naar zijn favoriete plekjes (zie nr.30). Zeer waarschijnlijk komen er nog wel meer schilderijen boven water nu binnenkort er meer ruchtbaarheid aan mijn initiatief om Herman wat eer te betonen zal worden gegeven. Beter laat dan nooit !

Wim Velt was here too ! Van Wim Velt kwam ik ook veel Amelandse schilderijen tegen op mijn zoektochten naar Buijtenhuisen. Ook mooi, zoals deze uit 1994 ! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten