zondag 15 september 2013

76 Gezicht op Hollum vanaf de Witte Reep

Gezicht op Hollum vanaf de Witte Reep (76)
(1986)


Met zijn ezel en schilderspullen schilderde Herman vanaf de Witte Reep er de horizon met Hollum verschillende keren. Als ik er ben (en loop) zoek ik telkens dezelfde herkenbare en zo vertrouwde silhouetten, gewoon voor mijn genoegen, mijn geheugen en mijn foto's. Zelfs de vliegdennen langs de verbindingsweg (Ballum-Hollum) staan er op. Opgewekte kleuren op een opgewekte dag. Dit, het vorige en het volgende schilderij zijn van dezelfde eigenaren, eens op Ameland werkzaam en woonachtig. Dierbare herinneringen. 

    
Dezelfde Hollumer kerktoren: een tele-impressie vanaf de windzak bij het vliegveld van Ballum. Lijsterbes en Harige Wilgeroos in bloei.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten