dinsdag 27 augustus 2013

32 Bloem-stilleven

Korenbloemen in glazen pot (32)
(2003)


Een beetje buiten de context van deze Ameland-site maar soms kom ik een bloemstilleven van Herman tegen. Zoals deze Korenbloemen in glazen pot die ik vond ik bij een collectie andere Herman schilderijen. Een kado van de schilder. Hij schilderde ze wel eens, bloem-stillevens, naar zijn grote voorbeeld Germ de Jong die er heel beroemd mee werd. Wie inmiddels hier is aanbeland verwijs ik naar de nieuwe pagina, boven in de balk, met Hermans stillevens. Hij is er in Ierland ook een tijd mee bezig geweest met name in 2003-2005. Misschien probeerde hij zijn techniek bij te houden, ter afwisseling van de vele grootste Ierse landschaps doeken waar van er tot mijn verrassing meerdere op Ameland zijn terecht gekomen en ik zal ze ook een aparte plaats geven binnenkort. Wellicht probeerde hij er nieuwe verkoop mogelijkheden mee aan te boren.

Met dank aan Walraven Hofker van de Witte Reep die de collectie foto's van de stillevens ter beschikking stelde.    

Geen opmerkingen:

Een reactie posten