maandag 26 augustus 2013

28 achter de Witte Reep

Achter de Witte Reep (28) 
(1996)

De volgorde van verschijnen van de schilderijen van Herman lijkt wat chaotisch wellicht. Maar om te wachten tot ik alle schilderijen heb gevonden (en dat zal toch vast niet gebeuren) is ook geen optie. Ze verschijnen hier min of meer zoals ik ze vond.
"Witte Reep, in de Rimboe, april 1996", schreef Herman zelf achterop het spieraam. 
Ik laat hierbij weten dat ik heb besloten t.z.t. een boek te maken van Hermans Ameland. Maar dan moet je toch van een min of meer afgerond geheel kunnen uitgaan. Ik ontdek niet meer dagelijks nieuwe schilderijen maar er moeten er vast (veel) meer zijn dan de ca. 90 die ik er tot nu toe vond. Van sommige jaren, Herman schilderde ongeveer 20 jaar op Ameland, heb ik er maar één of twee, maar van sommige jaren (voor 1981) heb ik nog geen enkele gezien. Met het boek is het nog even geduld betrachten dus. Nieuwe aanmeldingen of tips worden zeer op prijs gesteld en zijn eigenlijk noodzaak voor dit project. 




"Berkenbosje", Witte Reep, 1996.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten